Virkelig en failer

Hvor mange hjemmesider har du ikke været på, hvor de har en kontakt formular eller en intern mailservice du er nødsaget til at bruge…

Som du kender bankverdenen og alt skal være så top sikret er selv en mailservice blevet en del af deres politik for kommunikation, hvor jeg efter selv at have brugt Nordea’s service – nu over en uge intet svar har modtaget.

Fejlen her er at det er et højt profilleret firma, hvor forbrugerne forventer et hastigt svar. Og tillader de sig så et tilbyde et sådanne kommunikationsværktøj, er de jo også selv nødsaget til at bruge det.

Så når jeg endnu ikke har modtaget svar, og ikke umiddelbart lige kommer til at ringe til dem fra kl 10 – 16 man- til fredag, så er det jo ligsom stadig mig der har et problem med denne service. Og mig der sætter dem lavere og lavere i mit mentale hiraki for virksomheders “god skik og orden” service ranke.

Så hvorfor bliver vi så nærtagne og opfarerne når den mangle kommunikation sætter ind?
Fordi servicen er skabt af firmaprofilen selv og at vi som afsender for et budskab er nødsaget til at sætte lid til de systemer og regler de andre sætter op. Men men men, i takt med at det bliver lettere at kommunikere i den digitale verden og vores forventninger til kontakt er stødt stigende, bliver vores indfrielser for god service også opfyldt med et svar der bestræber sig indenfor en persondefineret forventning af hvad given virksomhed burde respondere indenfor… og alt efter platform også. Er det de sociale medier, har jeg ved Telia erfaret, at man skal skrive derpå for at få dem til at følge op på de afsendte mails. Eller med Stella Polaris, der blot sletter opslag, hvis indhold ikke falder i deres favør.

Så hvis budskabet skal gøres klart: Kære virksomhed, hvis ikke du ønsker at gøre brug af de services du stiller til rådighed, så drop dem og find andre alternativer. Er dine åbningstider indenfor normal arbejdstid og du ikke har andre kommunikationsplatforme, er Du nødt til at tilbyde andet… ellers forsvinder kunderne. Skal du have en mail service, så lav den med dit eget firmanavn! @firmanavn.dk og ikke @gmail.com mv. Og for guds skyld, så svar da på tråde, da intet svar også bliver noteret. Og før du ved af det ligger der en bøvs på facebook der skriver om denne oplevelse med dit firma….

 

Share

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>