CSR

Der er sket en rolleændring hvor forbrugerne forventer at virksomheder tager sig et socialt ansvar. Forbrugerne er blevet mere bevidste om, hvilke krav de kan stille til virksomheder og dermed også gøre deres købekraft gældende med indflydelse af de sociale medier.

Eksempelvis tog det ikke lang tid at skabe en skandale om Canada Goose og deres tilhørsforhold til dyrevelfærd. Dertil fik H&M også en tur gennem medierullen for deres udnyttelse af børnearbejdskraft i østen og Barbie’s manglende kvalitetskontrol på farvestoffer i produkterne der fik fatale følger.

Det er ikke uden grund at det sociale ansvar har fået lov til at spire. Mange restaurationer genskaber grundprincipper i madlavning, for samtidig at slå sig på æstetiske værdier og lokal indkøb af ubearbejdede fødevarer, for at skabe sunde relationer til deres købestærke kunderelationer. Og der er sundfornuft at tænke konsekvens og købestærke værdier ind i egen virksomheds identitet – uanset hvilken sammenhæng det har.

Formaterne for god skik og adfærd er mange. Nogle kan man betale sig fra, hvor andre kræver en identitetsændring og fremadrettet retningslinier for fremtoning i adfærd. Dette er lige lidt mere socialt end bare et ISO certifikat. Men derimod får virksomheden gode muligheder for at markedsføre sig, og skabe nodet der giver folk noget at snakke om. Samtidig giver man kunder et tilhørsforhold og støtte om en god sag, ved handel hos denne virksomhed, hvilket giver en total win-win situation i sidste ende.

Vi elsker CSR og er klar til at skabe en plan i samenhæng med din forretning, hvor justeringerne kan være små – men resultaterne store!

Share

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>